Jag håller också med dig, Gillan. Och om man läser i Aftonbladet vad Leif Silbersky uttalat sig huruvida mannen är skyldig eller ej, skall man nog vara försiktig att döma ngn innan man är riktigt säker på alla bevisfakta kring mannen. DNA skall ju visserligen vara en helt säker bevismetod, men man vet ju aldrig. Sedan är jag en sådan person, som inte anser att kastrering, i den mån att man beskär könsorgan, är ett riktigt straff för en sexualbrottsling, för jag anser att själva skadan sitter någonannanstans, nämligen i huvudet... Och det innebär att en kastrerad(=stympad) sexualbrottsling, kanske använder andra vapen att utföra sina övergrepp med... Utan, medicinsk behandling och terapi och inlåsning på specialavdelning med stränga utskrivningsregler... Jag menar,det tycker jag är ett bra straff. Sedan finns det faktiskt undersökningar som visar på att barn, som blivit sexuellt utnyttjade, har större förutsättningar att som vuxna själv bli sexualbrottslingar...Det är samhället&vården som inte hunnit fånga upp dem som små och gett dem hjälp att bearbeta våldet de utsatts för... Samtidigt tycker jag det är mycket oroväckande om det nu skulle var den här mannen som är "Hagamannen", att han kunnat levt sådant dubbelliv, och sedan undrar man ju för sig själv, hur många fler av hans sort, som lever ute i vårt samhälle...
hälsn AnnA
--------------------
|