Fredagkväll. Vad gör ni alla?
Själv har jag avverkat ”fredagsmyset” – Ja, dvs ätit middag m rödvin, kollat på ” Så skall det låta” och sen är det ”fri aktivitet” i vårt hus. Maken tittar på actionfilm (som jag bara inte kan med),. och jag, ja, lilla jag, jag förnöjer mig med datorn! . Plus en livekonsert på dvd:n i bakgrunden.
För damerna: har ni lyssnat på, eller sett, Tony Joe White? Jag lovar – den karl’ns musik ”is just reeeeking with sex” som dom säger på ett annat språk. Alltså det som går i bakgrunden just nu. Herre jösses, han är så låååång. Stooora fötter. Klädda i ormskinn. Jo, jag har sett på ett tvprogram att han helst har orm- eller krokodilskinn runt fötterna. Wow!
Och så musiken sen - Deltablues! Kräver kanske tillvänjning men sen – ja sen är man såld! Och TJW är en väldigt bra repr för musikstilen.
Ok, alla herrar, strunta i hur kvinnor uppfattar framföraren av musiken – bara lyssna och NJUT!! ( Ni missar en dimension men det är inget att göra åt

) Det är samma fenomen som med Papa Dee som nyss var med på tv. Han, tillsammans med Daniel Lemma, är svenska nutida kopior av Otis Redding (och det gör gott att dom är göteborgare!!).
Så jag har det väldigt gott.
Hur har ni andra det ikväll?