Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Var är det ljusast?, Ut i skuggan eller under lysrör
          Anki V
          Inlägg 08-04-2006, 11:09
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 767
          Medlem nr: 5 714

Ja, det är frågan!

Är det ljusare i skuggan (mot söder)ute, under 2 lager fiberduk eller är det ljusare inne under lysrören?

Idag är det 8-9 gr på altanen och jag har burit ut alla småplantorna och täckt med två lager fiberduk. Under de närmaste veckorna kommer dom att kunna "komma ut" 4-5 timmar på eftermiddan när jag slutat jobba och i mitten av maj vara ute hela dagarna.

Jag gjorde så förra året och om det blev bättre eller sämre vet jag inte, resultatet blev i alla fall bra. I år har jag oherrans massa mer som ska bäras men å andra sidan har jag lysrör.

Det är främst ljuset jag är ute efter, avhärdning får jag liksom på köpet genom att succesivt öka tiden ute!

/Anki

--------------------
          Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus
          Zon 4-5
          Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)

"Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Anna Maria
          Inlägg 10-04-2006, 20:21
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 220
          Medlem nr: 1 376

Haha Kerstin, nu såg jag vad du trodde jag skrev... Jag menar att de två första säsongerna jag hade växthus hade jag ingen extra värme! Jag täckte bara med fiberduk. Sen har jag köpt en eminent liten värmare som jag iofs bara provat förra våren, under sommaren flyttade vi från växthuset och nu håller ju maken som bäst på att få dit glaset i mitt nya hus!
          Ja de flesta åker ner i jorden säsong ett. Även om jag just har fått småplantor jag inte hann med förra året upptinade. Vinruta och stockros tror jag det är, och så nåt oidentifierbart litet grönt jox. De står i tidningspapperskrukor och ser helt ok ut, fast lite tilltufsade förstås efter en vinter ute. Tänk att de har klarat sig! I år ska de i alla fall ner i jorden!

Maria

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 22:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon