CITAT (Björken @ 11-04-2006, 11:08)
CITAT (AndreasBlomquist @ 10-04-2006, 18:57)
Det är väl ungefär som vissa av den äldre generationen som kan ställa sig och äta t.ex. vindruvor och jordgubbar och sånt från sitt pack direkt vid grönsaks/fruktdisken och sedan fylla på med fler druvor så att det är fullt när de går därifrån mätta och belåtna? Jag tycker det är skitfel och blir irriterad varje gång jag ser det men jag tror knappast någon av dem säger till personen i kassan att de redan inne i butiken ätit t.ex ett halvt paket med vindruvor och även vill betala för det.
Man gör väl som samvetet tillåter och som man är uppfostrad att göra?
Eller när färskpotatisen kommit och någon står och plockar till sig "bara" de stora potatisarna.
När man snällt påpekar för dem att så kan man inte göra men får till svar att jag vill inte ha de där små potatisarna.
Hmmmm vem ska ha dem då, kan man fråga sig?
Ursäkta en kanske dum fråga men varför skulle man inte få lov att bara ta de stora potatisarna? Det finns säkert de som bara vill ha de små potatisarna också och som tar enbart dem.
Hm, förstår inte riktigt varför jag skulle plocka till mig små potatisar och betala för dem om jag nu inte vill ha dem?
Själv tar jag en skopa full och får med både stora och små men jag ser inget fel i att bara ta och betala för det man vill ha.