Nja, han är rätt trevlig faktiskt, så anmäla honom vill jag inte. Trädgården är ju ett hav av kirskål och brännässlor, så jag förstår honom delvis. Ingen har bott i huset på herrans många år.
Problemet är att ingenting orkar växa längs staketet och att jag inte vet hur lång tid det kan ta innan giftet går ur marken. Sedan måste jag nog kolla med honom också, när han besprutade senast, det var nog tyvärr inte så länge sedan om jag känner på mig rätt, han är inte glad i ogräs. Trädgården tillhör vårt affärshus, inte bostadshuset, så jag vet inte när eller hur ofta han är där och sprutar heller.
Det får nog bli en skyddsbarriär i jorden och en bit upp, så kanske jag kan hålla ogräset inne hos mig. Så behöver han inte bespruta mer.
Fast problemet kvarstår ju för mig ändå, ingenting växer, kal mark. Och jag som hade tänkt sätta en klätterros vid trästaketet, bland mycket annat.
Jag sätter ner en barriär, ber grannen hålla tillbaka sprutan, vattnar och väntar. Så småningom får jag väl "testplantera" någon liten planta och se.....