Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Venedig, Tips önskas
          mulle
          Inlägg 12-04-2006, 08:30
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 629
          Medlem nr: 4 069

Nu har jag jobbat som en idiot i några månader och eftersom jag inte kan belöna mig med avkoppling i trädgården (för mycket snö kvar) åker jag efter påsk till Venedig på ett förlängt veckoslut.
          Någon som vet om där finns trädgårdar, handelsträdgårdar, trädgårdsbutiker som jag bara inte får missa? Jag har sökt på nätet men hittar ingenting.
          Mulle

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          mulle
          Inlägg 12-04-2006, 11:40
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 629
          Medlem nr: 4 069

Självklart ska vi först och främst uppleva Venedig! Vi har varit där på kort (en dags) besök tidigare men aldrig på öarna och aldrig utanför det innersta turistghettot. (Där vi för övrigt satte både kaffet och ölen och lunchen i vrångstrupen....)

Nu ska vi bo på Lido och vara rätt mycket på Murano och Burano.
          Medan de andra i gruppen ser "måstena" kring Markusplatsen tänkte vi cirkla i lite vidare kretsar - det finns ju tydligen mycket att se utanför själva centrumstråken.

Jag har fått tips om båtbyggarkvarteren där det ska vara livligt och där det också ska finnas små billiga matställen som italienarna själva går på.

Och så hoppas jag naturligtvis att vädret blir lite bättre (just nu är det eländigt) så att man kan ta en flaska vin, bröd, ost och oliver (och kanske lite lufttorkad skinka) och sätta sig och bara titta på livet omkring en...

Jag har minnen från många resor i trädgården.
          En växt eller något litet dekorationsföremål - jag älskar dem mer och mer ju längre tid de har varit där. För att de alla har sin egen historia att tänka tillbaka på.
          Och eftersom italienarna har så speciell design tänkte jag att man kanske kunde hitta något litet fågelbad eller en speciell urna eller kanske bara en skylt där det står att hunden är lös på italienska...
          Om det inte lyckas får det bli sticklingar! biggrin.gif

Vet ni om det finns något typiskt venetsianskt i matväg som man borde släpa hem?

Mulle

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 02:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon