Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad tusan gör jag nu då?, inget växer pga besprutning.
          Ti bee
          Inlägg 18-07-2003, 19:30
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 119
          Medlem nr: 1 447

I den vanskötta trädgården jag nyligen tagit över så har grannen sprutat längs tomtgränsen (på min sida staketet också) i åtminstone 4 år. Detta för att hålla ogräset borta från hans rabatt på sin sida. Ogräsmedlet han använt har han köpt av en bonde och är tydligen "mer effektivt är Round-up".
          Jag planterade en massa riddarsporrar längs staketet nyligen (som jag dragit upp från frö), och blev inte så glad när alla låg gula och livlösa efter bara några dagar.
          Suck. sad.gif
          Måste jag byta ut all jord längs hela staketet nu eller kan jag vänta och se om giftet går ur marken.
          Ogräsmedel i all ära, hmm, på vår grusgång är den nödvändig, men inte där man vill ha grönska.
          Jag tänker nog köra ner en sådan där plastremsa i marken och sedan be honom sluta spruta, för annars lär ju inget gro längs staketet.
          Vad tror ni? Hur skulle ni göra, byta jorden eller vänta?

--------------------

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Gossen Ruda
          Inlägg 20-07-2003, 19:59
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Kanske är detta en risk som uppstår om Roundup förbjuds, nämligen att starkare medel säljs i smyg av personer som får köpa dessa. Och som sen används helt utan kontroll. Beträffande den här frågan så får man givetvis inte spruta på annans mark. Jag är som bekant inte emot användning av bekämpningsmedel men nån måtta får det vara.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 08:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon