CITAT (lissa @ 19-04-2006, 01:28)

Oj då. Dom är ju tåliga, för när jag gallrade i "tussen" så sparade jag dom rangligaste i ett glas med vatten..och det var nog minst ett par 3 veckor sedan..Idag kollade jag hur dom hade det med vatten i sitt glas, och dom var helt utan vatten, men hur pigga som helt. Däremot i ett par krukor där jorden såg lite torr ut , där slokade dom ordentligt....Lite nyckfulla verkar dom vara, för dom i glaset var helt snustorra. Dom hade jag inne vid ett fönster med rätt mycket sol, och dom som är ute i kruka har lite halvskuggigt...
Var har du dom ?? Om du fortfarande har dom vill säga..men än är det ju tidigt, så du kanske kan så en liten tuss till...Nu när jag tänker efter, jag tror att dom gror bäst i en "tuss" Jag gallrade ut i tussen när den var ca15cm höga, så felet kanske ligger i att dom inte kan hjälpas åt med att skydda sig, stjälkarna är ju väldigt smala när dom är små.....hoppas det lyckas för dig

Hittills har de stått i källarfönstret, svalt och någorlunda ljust. Nu har jag börjat ta ut dem på dagen, aldrig i direkt sol men ljusare än källaren i alla fall. De lever än och ser inte sjuka ut annat än att bladen gulnar (fast de är inte knallgula utan mer gulgröna, ser ut som om de är på väg att gulna helt fast det gör de ju uppenbarligen inte).
De är en aning rangliga, kan man göra som med tomat och peta ner dem djupare i krukan vid omskolning? Vore himla praktiskt i så fall ;-)
Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.