CITAT (Hannele @ 25-07-2003, 19:00)
Grattis!
Du har väl besökt biblioteket - en skattkammare för trädgårdsägare!
Hej Hannele!
Du har så rätt, bästa platsen i världen. Där vistas jag dessutom 8 timmar om dagen (är bibliotekarie...

), så jag kan inte skylla på långt avstånd dit. Även om jag just nu har semester och inte gärna sticker in nosen på min arbetsplats. Och visst har jag en packe låneböcker hemma, förutom köpeböcker. Bara jag har hunnit lugna ner mig lite ska jag försöka sätta mig in i det hela lite mer systematiskt. Just nu springer jag runt och rycker ett ogräs här, gallrar ett plommon där, grubblar över om jag kan slänga plommon i komposten, lyfter blicken och växlar över till att grubbla över pincering (?) av förvuxna fruktträd, får samtidigt syn på tusen små syrenskott under syrenen strax bredvid, släpper plommonen och rusar efter sekatören i boden, varvid jag upptäcker ett mystiskt redskap som följde med på köpet, och ger mig ut för att testa vad det kan vara bra för, varvid jag upptäcker ett getingbo i taket, varefter jag skärrad irrar in i huset för att försöka hitta lektyr om getingbon i tak, och får då syn på en tavla med ett gråtande barn som också följde med på köpet och som ovillkorligen och utan dröjsmål måste förpassas in i ett skåp tills containern kommer, och i skåpet upptäcker jag - ja, och så vidare.
- Har du (eller andra) några pålitliga favoritböcker om trädgårdsodling, så är jag tacksam för tips!
Många hälsningar Ann-Sofi