Men Niklas..... den karl kan ju knappast kallas för jägare.
Och så vill han ha pistol också. Stryker ytterligare under på att han inte är jägare.
Pistol brukar vanligtvis bara tillåtas vid grytjakt och vid avlivning när man har fällor. Enbart därför att en lång bössa annars skulle äventyra träffsäkerheten där det är trångt. Annars får man inte jaga med pistol.
Polisen får inte ens avliva ett trafikskadat vilt med sin pistoler enbart för att lagstiftningen säger att deras vapen inte är godkända för jakt.
Så att han gapar om att polisen skulle låna ut sina vapen till honom. Tillåt mig småle...
Och en annan sak. Karlen verkar inte helt balanserad och jag skulle nog inte vilja att någon sådan person var beväpnad. Och det kommer han med all sannolikhet inte heller att bli. Antingen är han så rädd som han säger och då är det nästan lite synd om honom. Eller så vill han av någon anledning utkämpa någon batalj. Sådant brukar heller inte leda till någon personlig lycka precis. Så jag lägger inte ens en gång ner energi på att reta mig på honom.
En första förutsättning för att överhuvudtaget få en vapenlicens är att man är laglydig. En andra att man känner till lagarna.
Denna man uppfylller ju inte dom kraven så han får nog fortsätta att vara obeväpnad.
Guskelôv för det