Men saker och ting kan ändra sig.

Den otäcke grannen var ett års otrivsel. Dom senaste 6-7 åren har det inte varit några problem.
En liten episod.
Killen ovanpå fyllde 25 år. Hans fru kommer ner till oss och talar om att dom tänker ha födelsekalas, och det blir kanske lite oroligt. Skulle det gå bra? Självklart gick det bra. Det är ju inte var dag man fyller 25.
Kvällen kom, och vi hörde lättsamma steg uppför trappan. Inget klampande där inte. När vi gick ut på terrassen hörde vi ett lågt prat och stillsam musik från balkongen. Vid 11-½12-tiden tassade dom så tyst ut, så hade jag inte haft huvudet inne i skåpet under trappan för att hämta en rulle hushållspapper, hade jag inte hört dom alls. Tala om hänsynstagande till gamlingarna under. Nu har denna familj flyttat till en större lägenhet och har i stället blivit våra närmaste grannar i huset bredvid. Efter dom kom det en mycket ung kille, tyst och stilla, inte ens hög musik??!!
Här har också blivit nya medlemmar i bostadsrättsföreningen. Förr var det tvärhet och oginhet som rådde. Det var nej, nej, nej vad man än frågade om. Nu har det slagit helt om. Det spelar snart ingen roll vilken fråga man än har. Är det vettigt och genomförbart så är föreningen mer än hjälpsam. Det är som natt och dag mot vad man hade innan. Och ännu roligare har det blivit när folk kommer och tittar in på vår "snusnäsduk" till trädgård och t o m använder den som visning för att sälja lägenheter. Det kan man väl säga är en förändring till det bättre.
När jag skriver detta tänker jag på Eva, som tvingades flytta p g a ogina medlemmar i föreningen. Är verkligen glad över att Eva har fått det bra där hon nu är.
Hoppas det blir en ändring för alla andra som har problem, antingen med föreningen eller grannar. Här blev det det i alla fall.