Jag tvivlar inte ett dugg på att det är dåligt att äta på McDonalds vareviga dag, ett fähundskt företag för övrigt, men samtidigt måste ju den här renlevnadsmannen varit synnerligen känslig. Att bli så sjuk så fort, då borde ju folk flest som äter sånthär år ut och år in varit döda för längesen.
Jag har, som tidigare stor vän av skräpmat, diskuterat den här filmen med mina (forna) gelikar, och vi är alla rörande överens om att det till stor del måste bero på den plötsliga omställningen från fiber och grönsaker till fett och socker att han så totalt havererar. Mannen var ju dessutom van att träna aktivt. Omvänt : Tar man en skräpmatsätare och trycker i denne en massa müsli, baljväxter, vitlök och grönsaker från morgon till kväll, och tvingar honom att träna dagligen, så kommer nog inte han heller att må så bra till en början...(på sikt mår han säkert bättre än när han åt skräpmat)
För de allra värst förhärdade skräpmatsätarna kan till och med McDonalds anses som ett nyttigare alternativ till hämtpizzan, chipspåsen och lördagssexpacken/vinet.
Synd förresten att hamburgare så ofta tvingas associeras med McDonalds

En välstekt nötburgare, med sallad, gurka och smarrigt kryddad tomatsås kramad mellan fullkornsbröd, gärna med potatismos...det är nyttig mat. För mig är det helt obegripligt att inte potatismoset slagit igenom hos McDonalds, Burger King och Max. (Det är enklare att göra gott magert potatismos än goda magra snabbpommes)
Tycker dock att McDonalds såklart förtjänar mycket av kritiken. Stripsen är skandalöst feta, med transfetter dessutom, brödet är mer än lovligt svampigt generellt sett, dessutom är de inte tydliga nog med köttets (och kycklingens) ursprung. Det är visserligen något de delar med nästan alla andra restauranger.