Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682
behöver få gnälla lite...
jag måste gnälla på min hyresvärd... ska ju flytta och behöver kasta en massa som bara ligger då finns det inget ställe för grovsopor och i källsorteringen får man inte kasta återvinningscentralen ligger i andra ändan av komunen...hur ska jag kunna ta ett linneskåp på bussen? hjälp finns aldrig och företaget tar 350 kr. i timman
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
Validating
Antal inlägg: 3 808
Medlem nr: 5 448
Jag vill gnälla över att brackarpacket på storstadstidningarnas skvallerredaktioner så ofta tycker att det är helt ok att kalla exempelvis fotbollstränare för "bondtölpar", använda omdömen som "bondfasoner" eller "drängfull".
Inget jag själv upprörs över speciellt mycket, men varför är just lantarbetare fritt vilt att racka ner på medan många andra yrken absolut inte får smädas?
Nåja, med senare tiders skandaler i färsk åminnelse kanske vi i nästa upplaga av Svenska Akademiens Ordlista kan beskåda ord som "politikerfull"=Jag hade bara druckit ett glas vin till maten igår, sååå farligt var det väl ändå inte?, "politikervåld"=Det var egentligen den andre som slog MIG! eller "politikermoral"=Varför ska jag följa lagarna när det är jag som skrivit dem?