CITAT (kerstin z5-6 @ 25-04-2006, 12:38)
har du kollat jorden .. sorgmyggelarver gör att de fjunar av sådär .., låter lite misstänkt ..och hur är det med ljus -är det fönsterljus bara ?
I så fall kan jag tänka mej en annan kombination -för varmt i kombination med för blött i krukorna samt för lite ljus -
Ju mindre ljus desto större är risken för övervattning o död
Jo det är bara fönsterljus, har inte kommit så långt som med extra belysning å sånt än. Första året med trädgård, innan har jag sått så det räcker till stor altan och då märks ju bortfallet inte så hårt om det varit nåt men det här är enormt...
Man blir verkligen löjligt gråtfärdig och jag är riktigt ledsen och sur och tvär och sambon förstår inte varför jag är så upprörd över detta....
Vi har inte samma intresse för blommor och trädgård, men det förstod du/ni kanske...
Men det kan nog stämma allting...ibland har det blivit för fuktigt(ja, ärligt talat dyblött)och lite dåligt ljus och även dålig värme.
Men endel tycker jag har fått "en bra start" och ändå blir det så här. Dom här larverna *kräks lite* är det nåt man kan få bort? SER man dom?
Tack för båda svaren jag fått!!!