Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tesump?
          Kat
          Inlägg 25-04-2006, 18:52
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 054
          Medlem nr: 5 397

Kaffesump ska ju vara bra gödsel, sägs det. Nu dricker inte jag kaffe, men däremot mängder av te. Fungerar det att blanda upp jorden med också? (kan inte tänka mig att det är lika näringsrikt, men ändå...)

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          mari_tres
          Inlägg 25-04-2006, 19:13
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 554
          Medlem nr: 1 048

Är det så mycket näring i kaffesump då? Te fungerar aldeles utmärkt det med, men det är väl mer som jordförbättring som jag har förstått det. Jag komposterar allt mitt te, inklusive tepåsarna, de gånger jag dricker påste. (dock får man se efter om det finns några små häftklamrar på den, kanske inte så bra att ha i rabatterna?)

Här vill jag bara komma med en liten "varning": det är så att Liptons nya pyramidpåsar är gjorda i PLAST och ska därför inte ner i komposten... Mailade dem angående det och beslutade mig sedan för att inte köpa sådana igen.

Men om du ska mylla ner det direkt i rabatten ska du väl inte slänga dit tepåsar, så jag antar att du dricker löste tongue.gif , vilket som sagt bara är att slänga på...

--------------------
          Simma lungt!!

Zon 4½ Sundsvall, Nolby

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-07-2025, 04:32

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon