Där regnade dagen innan vi kom och där regnar idag. Vi hade +22 - +24 alla dagar och såg inte ett moln...
Det enda ärmlösa linnet som jag, för säkerhets skull, hade tagit med bodde jag i!
Det var skir grönska, massor av blommor överallt och intensiva och aktiva dygn som inkluderade allt från besök på de pittoreska öarna (Burano gillade vi skarpt) till långa promenader i kvarteren utanför turiststråken, från kyrkokonst och kyrkokonst och kyrkokonst till cykelturer med picknick i det gröna. Från skaldjur till vin...
Det finns flera handelsträdgårdar på öarna, berättade guiden, men jag kom aldrig dit...
Fast trädgården fick sitt Venedig-minne i alla fall: På Murano hittade vi en liten strand som var full av slagg-glas! Det var bara att plocka på sig klumpar i alla färger och former. Och ni kan tro att vi försåg oss!
Glaset ska nu ut i någon rabatt eller vrå och det kommer att bli urläckert då det träffas av solstrålar och skimrar!
Och lite murreva från en kyrkovägg kom också med hem. Blå - jag har bara den vita.
Mycket nöjd Mulle