Sveriges lagar skall gälla alla. Det skall inte tas hänsyn till religion, kön, sexuell läggning, etiskt utsprung eller annat.
Alla är jämlika.
Jag tycker inte heller att det skall vara fritt att utöva sin religion på arbetstid tex.
Varför, jo vi har religionsfrihet och det innebär att man får utöva vilken religion som helst, men man bör göra det på sin fritid.
Arbeta måsta vi alla göra. Därför skall arbetsplatsen vara neutral och alla skall behandlas lika. Det spelar ingen roll vilken nationalitet, vilken etnisk bakgrund man har, inte vilken religion eller vad som helst. Arbetsplatsen skall vara neutral och alla skall behandlas lika.
Söker man ett yrke som kräver uniform så får man rätta sig efter det. Det skall enligt min åsikt alla göra. Ett uniformskrav känner man till när man söker yrket och då får man rätta sig efter det. Annar väljer man ett annat yrke. Vi har ju faktisk valfrihet i det här landet.
Lika självklart är det att det inte skall förekomma diskriminering. Likhet inför lagen är en självklarhet i en demokrati. Då måste all medborgare lyda under samma lag.
Nu uttrycker jag klart och tydligt att jag är för frihet, demokrati och jämlikhet och att den skall gälla alla medborgare. Frihet innebär att man har ett ansvar att ge och ta och komma överenns med andra. Att respektera andra människor, för att man själv skall bli respekterad.
Fast det skulle inte förvåna mig om någon kallar mig smygrasist.
|