CITAT (netaave @ 25-04-2006, 11:20)
CITAT (Leia @ 25-04-2006, 07:09)
CITAT (mamamaggan @ 25-04-2006, 00:43)
Önskar att man kunde vara i Uppsala den dagen
Och jag önskar att jag slapp vara i Uppsala den dagen....
Jobbar nämligen nere på centrala stan bland alla "fyllskallar".... Våran bästa/värsta dag beroende på hur man ser det.
Dagen brukar gå fort iallafall, för man har fullt upp och vi stänger tidigare för av erfarenhet vet vi att det blir för bråkigt att ha öppet på kvällen.
Tänk jag tycker inte det är så farligt med den saken längre det var värre förr.
Tycker Uppsalas valborgstraditioner är väl värda att ta vara på och man behöver ju inte vara mitt i smeten.
Håller med dig om att man inte ska hålla sig mitt i smeten Neta!
Men om man som jag jobbar där har man lixom inget val!
Gårdagen avlöpte iallafall ganska smärtfritt i vår butik. Men visst var det som vanligt folk som pissade och spydde utanför, grinade, snattade, skränade och skrek i butiken osv Men de allra flesta var på gott humör, och är de det så kan man stå ut med allt det andra.
Det märkliga är ändå att varje år är det någon äldre överförfriskad "finare" herre som tar priset i otrevlighet. Igår var det när vi skulle stänga. Vi är ju tvugna att ställa en "dörrvakt" för att stoppa folk vid stängning, annars kommer vi aldrig därifrån. Och det accepterade denna herre inte, utan svor och domderade, argumenterade och ville komma in ändå. Ingen som helst förståelse att vi som har jobbat sedan 8.00 till 17.00 faktiskt också vill åka hem och få fira några timmars valborg på kvällen...
Det har åtminstonne ungdomarna förståelse för!