Det är visst fler än jag som tycker att arbetsförmedlingen är konstig. Jag håller med om att den verkar ha försämrats de senaste åren. När jag slutade gymnasiet och gick till AF så blev jag inskriven direkt och fick träffa en personlig arbetsförmedlare med en gång. Nu när jag åter vände mig till AF efter att ha studerat på komvux, jobbat lite och pluggat på universitet och kom dit igen efter
8 år så var allt annorlunda. Jag fick inte hjälp med att registrera mig på AF utan blev hänvisad till deras dator. Då valde jag att sitta hemma istället och registrera mig via hemsidan. Sedan blev jag inskriven på AF av en förmedlare som inte har en aning om vad jag har utbildat mig till och som frågade mig varför jag inte sökte massa tjänster som jag vet att jag definitivt inte är kvalificerad till.
Sen fick jag vänta en månad innan jag fick träffa min "riktiga" förmedlare och hon verkar helst vilja bli av med mig bara. Hon vill bara diskutera vilka jobb jag kan söka och pratar om vikariat men undviker alla diskussioner om insatser som skulle kunna ge mig ett fast jobb på längre sikt

Jag hade hoppats på att AF skulle kunna ge mig en praktikplats så att jag kan få in en fot och kvalificera mig inom mitt yrke, men det verkar inte bli så. Jag blev föreslagen att jobba i kassan i en mataffär istället.