Nämen vad ni är söta!!!
Tack så jättemycket för uppmuntran, jag ska verkligen ta mig i kragen och masa mig iväg på söndag!!! Jag vill ju ta klivet och börja komma in i den "där" världen och lära känna nya människor som jag kan träffa och diskutera blommor med utan att dom somnar.
/obs inget alls till er, utan min mor börjar bli nååågot trött på allt mitt snack om blommor/
Lite latinska namn har jag lärt mig på det jag har och för varje dag så åker någon ny kunskap in i skallen. Men jag håller på att göra info skyltar/lappar till varje växt och där ska stå både det latinska (om jag vet och kan) samt det svenska. Dessutom ska jag åka ner och printa ut foton på dom jag har bilder på. Och så ska jag försöka hitta något som kan tjänstgöra som bord. Det enda jag har som går att fälla ihop är strykbrädan *fnissar för mig själv* så i värsta fall får det bli den med en duk över.
Liiite ovanliga växter har jag (några i alla fall), men det är mest för att jag tycker sånt är roligt. Bananpassions-blomma har jag lyckats få upp massvis av så dom hoppas jag någon annan kan få glädje av. Men i ärlighetens namn så dödar jag nog lika mycket som jag sår än så länge. Men för varje dag blir det lite bättre, men framför allt så är det ju något så enormt kul!!!
Jag frågade min sjukgymnast om råd idag och hon blev eld och lågor och ska komma och handla av mig på söndag så nu är jag ju bara tvungen att ta mig till Alnarp. Jag lovar att lämna rapport senast på söndag kväll om hur det gick.
Men troligtvis lär jag skriva av mig många gånger innan i ren nervositet....
Än en gång tack så jättemycket, det betyder jättemycket att få höra att fler har varit i samma sits som jag.
--------------------
Agge/ Trädgårsnybörjare som odlar på i zon 1-2.
|