Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tips & råd efterlyses, Vad göra med kolonilott?
          pling
          Inlägg 27-07-2003, 22:07
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 1 963

Hej, jag är nybörjare och vill odla upp en kolonilott. Vad ska jag tänka på?
          Jag vill ha en kompost såklart. Vad det gäller odling så får man väl börja i liten skala, men jag vet att jag vill ha hallon i alla fall. Tips och förslag mottages tacksamt.

Glad men arbetsvillig tjej

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          ansj
          Inlägg 30-07-2003, 21:17
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 18
          Medlem nr: 135

Från början hade jag tänkt mig prydliga sängar vilket de första,som jag grävde fortfarande är. När sen min man sattte sina älskade hallon hamnade de i en halvcirkel som sträcker sig över hela lotten!!! Länge såg det brötigt ut och vi har inte alltid samma ide´om hur saker ska vara men maken bestämmer mest i kolonin och jag mest hemma i rabatterna så nu finns inga raka linjer utan halvcirklar som blir allt mindre som i en regnbåge med hallonen ytterst, grönsaksrader sedan och blommor innerst. Det blev faktiskt väldigt fint även om det inte alls vart som jag hade tänkt mig det hela. Vi hade alltså ingen plan från början ingen gemensam iallafall utan vi har låtit det hela växa fram succesivt. Så blev det hos oss.
          Anna

--------------------
          Anna i Lund

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 17:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon