Jag jobbar inom hotellbranschen som manager under nattetid. Gör inte mycket mer annorlunda än de kollegorna som jag jobbar med, utan checkar ibland in gäster och så men mestadels sitter jag nog framför datorn och surfar eller kollar på TV.

Det är ett rätt så slappt och skönt jobb om man gillar att vara vaken på natten men å andra sidan så kan det vara jävligt stressigt och krävande vissa nätter också.
Givetvis tycker ju jag att jag tjänar alldeles för lite och utan att avslöja den exakta summan så ligger den på någonstans mellan 25-30.000 kronor per månad.
Trivs jag? Nja, jag trivs väl sådär och känner mer och mer att jag vill bort härifrån. Jag kan detta nu och det är dags att göra något som man blir glad av. Pengar i all ära men det är inte allt. Jag är medveten om att jag säkert kommer gå ner i lön om jag byter jobb men får jag något som jag trivs med och verkligen känner att "fasicken va kul att jobba med detta" så klarar jag mig med mindre pengar också.
Utbildning? Jag har en Politices Magisterutbildning men det är ju inget som behövs i det yrket jag är i nu utan jag halkade in här som extrajobbare på helgerna när jag pluggade och ville dryga ut studiebidraget. Blev kvar tyvärr.. Vill inte jobba med pappersvändning heller. Helst av allt vill jag läsa till Trädgårdsmästare men det får nog förbli en dröm i ett par år till innan jag samlat på mig tillräckligt med kött på benen (kunskap).
Mitt råd till dig, satsa på ett jobb som du verkligen trivs med för inte vill du väl ha ett jobb som är tungt att gå till men du har kvar det bara för att det ger bra med pengar?