Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Plast
          Hoppsan
          Inlägg 01-05-2006, 17:11
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 48
          Medlem nr: 2 206

Ska man sätta plast i pallkragarna? Byggplast eller? Men heter det så egentligen? Jag säkte på byggplast på beijerbygg.se men fick ingen träff.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          fruberglund
          Inlägg 09-05-2006, 08:45
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 590
          Medlem nr: 4 227

Jag är lite skeptiskt till plast och tror inte alls att det förlänger livstiden. Tog precis isär några pallkragar som jag skulle flytta. Satte dem förra året. Ett par av dem hade jag plast fasthäftat på insidan och ett par utan.

De som hade plast var mycket sämre än de utan. Mellan plasten och pallkragen blir det betydligt fuktigare än om man har jord direkt. Då kan ju trät andas mer. Beror kanske på vad man har för färg...om de är målade osv. Mina är rödmålade och då kan det väl inte "andas" utåt, har man obehandlade kanske det är en annan femma?

Det är i alla fall min erfarenhet så nu kör jag utan plast i fortsättningen eftersom jag ska måla alla mina röda.

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows
          lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"

Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-08-2025, 04:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon