Fattar inte varför lönen skall vara så hemlig. Jag är utbildad som diplomerad controller vid IHM. Typ som en civilekonom men med något mindre juridik, måste komplettera för att t ex arbeta som revisor.
Jag arbetar som administratör i ett privat företag. Min månadslön före skatt är 19 647 kr per månad (en skitlön för en 50-åring) .Jag var arbetslös en tid innan jag fick detta vikariat. Skulle jag få fast arbete här blir lönen kanske 20 000-21 000.
Jag har arbetat med ekonomi i ett börsnoterat jätteföretag, lönen var mycket bättre men jag vantrivdes hela tiden, inte med arbetsuppgifterna som var omväxlande och roliga, utan stämningen som var låg. Ingen kamratskap, inga gemensamma fikaraster, inget småprat. Till slut blev jag bortrationaliserad, ja inte jag alltså utan min tjänst.
Jag trivs jättebra på mitt nuvarande jobb jag är ensam tjej/tant med 15 killar/gubbar och det passar mig utmärkt. Jag hoppas naturligtvis att jag skall få stanna här och att den jag vikarierar för skall skaffa många fler barn och vara mammaledig lääääääänge.
--------------------
Annika i Mölndal Zon 2
|