CITAT (Eva i Skåne @ 10-05-2006, 22:34)
Marskattan!!! Vi vill ju veta hur det gick för dig

Måste tyvärr erkänna att jag inte vågade mig iväg till just den växtmarknaden *skäms* Men jag satt och läste lite på andra forum och förstod/fick intrycket att det på den marknaden är rätt många "gamla rävar" med många rariteter... Så jag fegade ur... Men alla plantor är i startgroparna för på lördag har "vanliga" trädgårdsföreningen i Skåne träff på alnarp och då ska jag dit och försöka bli av med mitt överskott.
Appropå rariteter på marknaden; träffade en man som just sålt Jättelilja på Alnarps växtmarknad i en herrans massa år och han sa att i år hade det varit extremt mycket folk och mycket ovanliga saker. Så nu i efterhand så känns det som ett bra beslut att stanna hemma den helgen. Jag hade nog blivit avskräckt från marknader i tid och evighet om jag hamnat med såndana proffs. Det var till och med så att den här mannen (pensionär och gamal trädgårdsmästare) tyckte det var lite för många proffs inom STA.
Men jag LOVAR att jag ska iväg på lördag, sambon ska med för att ta bildbevis *ler*
Tack för att ni håller koll på mig!