CITAT (Elin80 @ 11-05-2006, 18:48)
Tack båda för svaren! Sitter här och skrattar gott åt mig själv och min sambo. Jag vet nämligen inte vad sjutton jag har sått för något...När påsen med gurkfröna kom var det två påsar i, en stor och en liten. Min sambo sa att den lilla innehöll sånt där medel som skulle hålla fukten borta. Så jag tog den stora...Men nu blev jag ju väldigt osäker och gick och öppnade den lilla påsen (som jag som tur är inte kastat) och där såg jag ju klart och tydligt att det var frön!! Herregud, vad fanken var det i den stora påsen då? Fukt-medel? Småsmå bitar av något ser det ut som...Hur sjutton kunde jag tro att det var gurkfrön? Ja, jösses!
Det är bara till att börja om igen...Jag kunde ju väntat i år och dar på mina gurkor! :-)
/Elin *behöver jag säga att jag är nybörjare?*
Det är alltid kul att se om andra som också gör bort sig lite... Ha ha, men det gör ingenting, det är ju på misstagen man lär sig och kommer ihåg bättre.
Första gången jag satte gurkfrön så sådde jag i slutet på april och då hann de bli väldigt långa och gängliga så efter det har jag börjat så dom i maj månad istället och då har de blivit både grövre och stabilare. Har ännu inte sått årets frön, ska göra det i slutet på maj har jag tänkt. Så du kan nog ta det lugnt och sätta dina frön när som helst. Jag lovar att det hinner komma innan det är dags för att sätta ut dom i sommarvärmen.
Hälsn Catta