Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Galen hund, filmsnutt
          Boxer
          Inlägg 08-04-2006, 17:22
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 234
          Medlem nr: 4 038

Titta här

--------------------
          Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Diabolique
          Inlägg 15-05-2006, 11:46
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 664
          Medlem nr: 4 787

Nej, jag tror verkligen inte att det är någon som har redigerat filmen.
          (Den är för dålig kvalité, och verkar vara klassiskt hemfilmad).
          Jag tror inte heller att någon har budit en tråd i benet. Då skulle hunden bete sig helt annorlunda, enligt min erfarenhet av de hundar vi har haft som fastnat i något.

Och jag tror inte att hunden har spasmer eller liknande. Jag tror inte heller att den är sjuk.

Jag har sett likande beteenden hos både hundvalpar och kattungar, men inte lika utstuderat och upprepat som denna hund gör.
          Ofta handlar det om att de kan leka med sin egen svans som om den vore en retsam liten mus eller liknande.

Jag såg filmen för något år sedan och skrattade så jag grät.
          Beteendet är så konstigt och roligt! Samtidigt är det en sådan sak som våra hundar skulle kunnat få för sig.

En av våra hundar kastade stenar åt sig själv som han låtsades att någon annan kastade åt honom (men bara när han trodde att ingen såg). Han var annars inte särskillt lekfull och verkade vilja bli betraktad som väldigt "vuxen och seriös".

Upptäckte han att han var iaktagen så slutade han genast och låtsades att det regnade. Hade han kunnat vissla så hade han gjort det! smile.gif Väldigt lik Pluto från gamla Disney-klassiker... biggrin.gif

Denna lilla lek höll han på med till sitt sista levnadsår. Han blev 16, och är mitt livs stora kärlek. wub.gif

--------------------
          Stå på dig, annars gör någon annan det!
          /Hanna

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 20:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon