Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
i mitt album finns bilder snälla hjälp mig är det ogräs????
har inte lärt mig att lägga bilderna direkt så ..
mycket nytt har kommit i trädgården men jag planterade så mycket förra året så nu har jag ingen aning men är det ogräs så ryker det direkt
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
Medlem
Antal inlägg: 723
Medlem nr: 1 235
Jag blev nyfiken på det där med rävsvans så jag sökte lite på Google för att se vad det var. Fick fram att det förekommer som namn på en hel del olika växter i olika landsändar. Mattlummer, åkerfräken och mjölkört var de jag hittade, men ingen av dem är det minsta lika Malins okända växt. Så jag undrar om någon av er som tycker att den liknar rävsvans skulle kunna lägga in en bild på "er" rävsvans? Skulle gärna vilja veta vad det är.
Ang. ängssyra - tror inte på den...jag frågade tidigare Malin om växten sitter ihop med de krokiga rödbruna stjälkar som skymtar på bilderna (se särskilt bild 3 under "vad är detta???" i hennes album.) Hon svarade ja, och något sådant har jag då aldrig sett på ängssyra. Däremot tycker jag fortfarande att det liknar ormrotens krypstjälkar, hela den bilden tycker jag överhuvud taget är mycket lik ormrot. Det ska bli spännade att se om vi kan få se en bild när den blommar.