Nu äntligen har jag varit iväg!!!
Och jag ångrar mig inte ett dugg!! Förvisso var det supernervöst och jag sov inte mycket den natten och frukost hade jag inte ro i magen att äta. Men sambon var helt underbar och följde med mig, om inte annat så behövdes det två bilar för att få iväg bord och alla blommar samt pluggbrätten och krukor.
Ungefär 20 minuter efter att vi anlände fick jag sålt första växten och då var det ändå drygt en timme innan marknaden öppnade för allmänheten. Jag hade 40 växter med mig samt en drös med pluggbrätten och krukor. Och allt utom krukorna såldes slut innan klockan halv 1 och marknaden öppnade kl 11. Och detta trots att dom andra försäljarna sa att det inte var mycket folk på plats.
Så jag är supernöjd! Sen var det extra kul för jag handlade lite roliga saker med mig hem oxå. Lite dahlior (a 10 kr) en korsning mellan jordgubb och smultron (5 kr st), iris och dagliljor utan namn (á 10 kr).
Efter marknaden var det buffe och årsmöte för medlemmarna och jag hade turen att få sitta brevid en jättetrevlig kvinna som var en riktig guldgruva när det gällde info om verksamheten och hur allt fungerade. Hon hade varit med i styrelsen i en del år så jag fick svar på alla frågor.
Jag passade även på att ta lotter till deras stora lotteri och jag vann!!! En jättefin bok "Jordens täppor" som tar upp olika grönsaker och hur dom odlas i olika delar av världen. Men lotteriet var verkligen en höjdare! Bla lottades det ut; en jättefin Gardenina, Hortensia, Dvärg-nektarin, olika verktyg till trädgården, Pärlbuske, stora fina amplar, krukor, presentkort till massage, böcker mm mm mm.
En superdag som jag gärna gör om. Jag var helt slut när jag kom hem på kvällen och jag sov i 18 timmar i sträck den natten!?! Jag visste inte ens att man kunde sova så mycket *flinar*
Så jag kan verkligen rekomendera att man åker iväg till en växtmarknad om man har för mycket växter över!
--------------------
Agge/ Trädgårsnybörjare som odlar på i zon 1-2.
|