CITAT (Mi70 @ 01-08-2003, 13:23)
Tyckte det vore kul att få reda på vilken trädgårdsmänniska du är... Jag hoppas enkäter är tillåtna.............
1. Perenner
2. Det blir nog växter med intressant bladverk, eftersom det är mest sådana jag har i min lägenhet.
3. När det gäller blommor så är det nog ljusrosa som jag fastnar mest för, och när det gäller blommor med "bara" blad, så är det enfärgade djupt gröna.
4. I min rabatt så har jag inte så mycket blommor utan mest kryddor, bönor, lök m.m. Men på balkongen har jag behov av färgskala, i år går det i rött på balkongen

Att inte blanda massor med olika färger är viktigt för mig i all inredning, både när det gäller val av blommor och möbler.
5. Vet inte riktigt... Svårt val.
6. Har en viss förälskelse i petunior. (balkongen full av dem)
7. Är inte så mycket "in too" buskar, men jasmin är fin, om man kallar det buske...?
8. Åhh... vet inte vad den heter, men det är djupt röd med ganska små mångflikiga blad, ett mycket vackert träd.
9. En uteplats skulle jag absolut vilja ha, och en gräsmatta med egna små rabatter är ju alltid en liten dröm, där man kan fixa och gräva hur man vill. Har nu endast rabattlängor som följer med lägenheten.
10. Nope, lite skit under naglarna skadar aldrig. Tycker det är lite mysigt att gräva runt i jorden.