Eftersom jag tycker att vi är rätt hyfsade på musik i det här landet så vore det ju tråkigt om vi åkte ur europas största musiktävling. Så det räcker om Carola tar plats tio på lördag så vi får vara med nästa år igen. Annars tycker jag Carola var rätt pinsam, förutom att hon alltid ska skrika och flamsa och låten är sämre på engelska så gör hon ett plagiat av sig själv. Samma fläkt som blåser i håret som när hon tävlade 91. Jag tycker hon upprepar sig själv för mycket.
Sedan är jag lite fascinerad av hur folk röstar. När de presenterade Slovenien så tyckte jag de sa att killen bara var 19 år. Jag trodde han skulle vara en medioker "fame factory kille" men jag tyckte att han sjöng bra och låten var en rätt hyfsad poplåt som borde gå hem. Men istället går Armenien vidare trots hans ganska stappliga engelska och ryssland som hade en tråkigare låt i mitt tycke. Turkiet som brukar vara mina favoriter som brukar leverera bra etno-pop ställde upp med det sämsta de har haft på tio år, och gick vidare???
Själv tyckte jag att Litauens anarko-schlager var en frisk fläkt bland alla tråkiga ballader.
--------------------
|