Lyssnar på radion, och åsikterna går isär. En del tycker det är bra, andra vill kasta ut TVn och skydda sina barn.
Jag tycker inte att Lordi var jättebra. Men bättre än de hundratals irländska låtar som vunnit på senare år iaf. Den frustration jag känt över såsiga ballader och menlöspop är säkert jämförbar som den vissa känner nu.
Vill avslutningsvis inflika att jag såklart inte har något emot ballader generellt sett. Bara dåliga ballader. Finns några riktiga pärlor från 50-, 60- och 70-talet exv.
Tyska ARD avslutar kvällen med 1 timme ESC-efterfest. Bra att ta efter för SVT till nästa år kanske. En av personerna var Thomas Anders, mest känd från ett av 80-talets bästa och största band -Modern Talking-, och hans favorit var Carola förklarade han, innan han rev av en klockren långsamversion av "You're my Heart, You're my Soul" ackompanjerad blott av ett piano.
Tillägg : Grattis Finland. För en gångs skull avslutas en ESC-kväll med glädje även för min skull. Brukar inte alltid hålla på Finland direkt...men efter det tragiska OSet, och dagens trista sorti mot Tjeckien, så är det kul att det finska folket för en stund kan glömma alla dussintals sistaplaceringar i ESC och äntligen få fira en seger.
--------------------
zon2.5
|