YESYESYESYESYESYESÄNTLIGEN!!!!! WOHOOO!!!!! (Jag är alldeles hes...)
Finland är suveräna på tyngre populärmusik och man ska framhäva sånt man är bra på. De andra finalisterna i den nationella uttagningen kom med mer typisk musik -- snäll, lättlyssnad, småtöntig och lätt att glömma bort. Vi har aldrig förr haft ett så kontroversiellt bidrag och jag tycker att det är grymt kul att det gick bra. Bokar biljett till 2007 så fort det bara går (tja, vem vet, vi kanske kommer och knackar på måndag morgon och frågar om vi får låna Globen av er -- Hartwall-arenan tar "bara" 12 000 åskådare

)
Till dem som frågar varför man "måste" spöka ut sig så kan man väl bara säga att det är roligt att klä ut sig och att det är en image som slår. (Och så är det väl lättare att gå ut med kompisarna på krogen i Rovaniemi om folk inte känner igen en utan mask.) Men allt spektakel och folkstorm kring låten skymmer det faktum att det är fråga om en stark låt som skiljer sig från mängden av hjärtasmärtaskvalet och rutinerade musiker med scenvana och en platinaskiva, som spelade egna instrument på scenen och inte behövde förlita sig på strippande bakgrundsdansöser.
Carola: Underbar artist som bara blir bättre och sexigare med åren. Låten kunde ha varit bättre (å andra sidan känns det som om Thomas G:som skrev tre fjärdedelar av bidragen och jag har glömt dem allihop) och jag tycker inte att det var nån större poäng med att översätta den till engelska. Men man kanske kan låta nån annan vinna emellanåt, va?
För övrigt önskar jag att jag var i Helsingfors och att Grekland och Former Yugoslav Republic of Macedonia snart tar sin namntvist till FN. De kan ju inte heta Former Yugoslav Republic of Macedonia i evighet.