CITAT (Margaretha @ 19-05-2006, 12:49)
CITAT (Månskensbonden @ 19-05-2006, 10:30)
Det enda som "lyfter" i Carolas låt är väl hennes "lyftna" ansikte?!
Jestanes, har hon samma plastikkirurg som finnarna i Lordi? :P
En gång var hon ju söt, men nu ser hon ut som om hon har ett dussin limklämmor i nacken som stramar ut fejset så att hon ser fullkomligt skogstokig och hysterisk ut! -Och med samma "naturliga" minspel som Michael Jackson...
(All den överblivna huden från ansikten verkar för övrigt ha 'återanvänts' lite längre ner på framsidan av kroppen...

...jaja...kretsloppstänkande är ju aldrig fel...)
Är heller inget Carolafan, men tycker att hon har en fantastisk röst! Och hon är klart proffsig. Och lite patriot är man ju, så heja Sverige!
Varför man behöver vara så elak när det gäller en persons utseende förstår jag inte alls, Månskensbonden. Var du har din hud struntar jag i, men varför skriva så kränkande om andra? Det hör väl ändå inte hit!

Eftersom artisten Carola är en 'offentlig produkt' som hon med buller och bång marknadsför i kommersiellt syfte, så tycker jag det är helt okej att syna, tycka, kommentera, ironisera om denna 'produkt', precis som vilken annan produkt som helst!
Hon använder sitt utseende på ett mycket medvetet och utstuderat sätt. Det är en del av det hon försöker 'sälja'. Att ha en bra röst och vara musikalisk räcker inte alls i musikvärlden! Det har Carola och alla andra offentliga artister insett för länge sedan...
Hon lyfter sig, sprutar in kemikalier under huden, färgar tänder etc, och ALLT i ett mycket utstuderat och medvetet syfte att bli mer framgångsrik och kommersiellt lyckad.
På scen är hon en självskapad 'produkt', ett 'koncept', där hennes eget utseende är en frivilligt exponerad viktig del.
"Elak" och "kränkande" är man inte när man kriticerar och ironiserar över produkter. Som konsument blir man mer eller mindre frivilligt utsatt för allehanda produkter, och jag kan med gott samvete tycka och säga att Fiat Uno är en ful bil, att Pepsodent smakar skit, eller att Carola ser ut som om hon fastnat med nackskinnet i skruvstädet. Hon är av fri vilja en offentlig kommersiell produkt i det här sammanhanget, inte någon stackars privatperson som blir "kränkt" och "elakt behandlad".
(ps. Vill du verkligen se MIN hud, kostar det pengar, Maggan!

-Eller vi kanske kan byta mot ett par tomatplantor?!

)
Zon 5, i hjärtat av Dalarna.
"Avsluta alltid vad du har påbörj "