Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vilken helg......, det som är gjort, är gjort
          Anki V
          Inlägg 21-05-2006, 17:14
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 767
          Medlem nr: 5 714

Vilken helg jag har haft!
          Resterande 8 kubikmeter jord har flyttats med skottkärra till rosrgropen så nu är det klart att ta emot rosorna laugh.gif wub.gif

Nu ska det fyllas upp i gångarna och snyggat till runt om. Men med det är det ingen panik, jag ska ha nått att göra under semestern också. laugh.gif

Två av samantaget sex odlingslådor är färdigställda och den ena är fylld med små jordbubbsplantor. Jag har bestämt att jordgubbslandet successivt ska flyttas till fyra så´na här odlingslådor. Två lådor ska vara lite mindre och fungera som barnkammare till frösådda småplantor och dyligt.

Vägarbetesskylten har en "rolig" granne satt dit eftersom det "alltid" var något grävarbete på gång hos oss.

Två kubik är "kärrat" till rosrabatterna vid båthusväggen. Om allt går efter planen så kommer rosorna denna vecka och då hoppas jag att hjärtevännen hunnit med att måla väggen.

Hålet brdevid den övre lådan kommer kanske att få härbärgera en vit bonnsyren, men jag har inte riktigt bestämmt "oss" ännu wink.gif . Om jag får bestämma själv/ensam så skulle jag vilja ha något lågvuxet där till grannen, Alexander Mackenzie.

Jag har också luggat/ grävt/ knåpat och spettat bort en massa ogräs så nu är jag så trött och har ont i kroppsdelar och muskler jag inte ens vetat om att jag har. I kväll behöver nog ingen sjunga mig till sömns. wub.gif

/Anki

--------------------
          Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus
          Zon 4-5
          Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)

"Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          ewa zon 3
          Inlägg 22-05-2006, 15:26
          Länk hit: #2

Gäster

Vad kul att få se fortsättningen på "Rosgropen"
          Men jag undrar, de stora stenarna i framkanten hur har du/ni fått dit dom, säg inte att ni gjort det för hand!
          Fint blir det, det är säkert smile.gif

/Ewa

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 22:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon