CITAT (Gossen Ruda @ 28-05-2006, 10:36)
CITAT (Whiskuchi @ 27-05-2006, 12:12)
Kattmamman tar hem byten till sina ungar, först döda och sen halvdöda så ungarna får träna på att döda. Jag har hört att tamkatten gör likadant för att den anser att människorna är ungefär lika jaktskickliga som kattungar och anser att vi bör lära oss. Vet inte om det är sant, men gulligt är det iaf :wub:
Vad tror du dom döda eller halvdöda stackars bytena tycker? Gulligt?
Eftersom katten förväntar sig beröm är det kanske möjligt att stoppa ofoget genom att bestraffa istället. För min del tycker jag möss är sötare än katter och ställer dessutom till med mindre problem. Jag har ännu inte hört talas om en mus som fångat en fågel.
*suck* Du anstränger dig verkligen va? Vi vet redan att du inte gillar katter, men att mössen ställer till med mindre problem än katter är bara löjligt.
Om katten anser att vi är att jämnställa med kattungar i fråga om jaktskicklighet så tycker jag det är gulligt. Visa mig var jag sa att bytena tycker det är gulligt.
Och nej - katten kommer troligtvis inte sluta för att den bestraffas, den blir bara förbryllad och undrar varför.
Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.