CITAT (Gossen Ruda @ 29-05-2006, 11:27)
Eftersom kanske 75% av mina fk resulterar i läkarbesök och vibramycin hade det för min del varit bättre att jag hade haft det hemma och satt in en kur när det behövdes. Som minuspost kanske det inte hade behövts alltid men på pluskontot finns det minskat lidande för mig och minskade kostnader för samhället. Vet inte vad ett läkarbesök kostar sammanlagt men 500 kr stoppar inte. Dessutom blir det ofta en veckas extra sjukskrivning.
Min åsikt är att du å det snaraste bör byta doktor.... Det är ju inte klokt att du får utskrivet Antibiotika så ofta.

En vanlig förkylning går över oavsett du får Antibiotika eller inte... Likaså kan du
komma över en Bihåleinflammation genom att använda näsdroppar/nässpray...
badda ansiktet med varmt vatten och se till att snyta ur när behov finns.. istället för att "snorta in" .
Jag har som biverkan av mina mediciner... bl.a bihåleinflammation ett ganska stort antal ggr/år... ibland ett par..tre ggr/mån...skulle jag då varje gång ta Antibiotika
(jag har alltid en kur hemma)... då vore jag nog snart immun och ingen hjälp fanns när jag blev sjuk "på riktigt"
Nu vet jag ju inte om du kanske är så där jättesjuk och sängliggande när du råkar ut för förkylning.. Det är inte min avsikt att förringa din upplevelse av hur du mår.
Jag utgår mest av hur jag och de mina tycker och tänker ang bruket av Penicillin och Antibiotika.