Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Sjuka tomater, Vad är det för fel?
          Svante, zon 1
          Inlägg 07-06-2006, 16:41
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 301
          Medlem nr: 5 048

I helgen var jag hemma hos mina föräldrar. Min pappa brukar odla tomater i ett stort växthus. I år mår de som synes inte bra. De undre bladen förtvinar och vissnar. Jag har gjort ett album med bilder och skulle vara tacksam om någon vet vad det kan bero på. Själv har jag aldrig sett något liknande, så jag är rådvill.

Fler bilder finns i mitt fotoalbum!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Svante, zon 1
          Inlägg 08-06-2006, 21:47
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 301
          Medlem nr: 5 048

CITAT (Tesa @ 08-06-2006, 18:19)
          Jag antar att det är en begränsad yta din pappa odlat tomater på och då kanske det går att byta jord

Mina föräldrar bor på landet, på en gård där det bland annat låg en handelsträdgård från 30-talet fram till 50-talet. Pappa har underhållit ett av växthusen, som är ca 30 m långt med bäddar på båda sidorna. Han brukar i princip fylla det med tomatplantor (fast när vi barn bodde hemma satte han två rader på varje sida, nu blir det bara en). Vi hade hemodlade tomater i överflöd, man åt dem som godis och de tog aldrig slut!

Det är med andra ord rätt mycket jord att byta. För några år sedan bytte han faktiskt översta lagret men min pappa är 71 år nu så det vore bra med en lösning som inte krävde jordbyte. Som ni förstår gör det inte så mycket om avkastningen per planta inte blir den maximala, det blir så det räcker ändå! smile.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-10-2025, 05:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon