CITAT (Hannele @ 09-06-2006, 15:53)
Inte blir det lättare att söka, om man skriver under fel
Avdelning..
Jag röstar för att inte starta EN NY Tråd för varje ny fråga, man kan forstätta på en gammal.

Gör inte det då! 
Du har inte förstått meningen med FAQ.
Det är bara en sammanställning av de allra vanligaste frågorna och hindrar inte att frågorna tas upp för diskussion i forumet.
Tvärt om underlättar de för alla som vill vara med då de ger en överblick i ämnet.Jag håller med om att man ska ha en ny tråd för varje ny fråga!
Men jag står fast vid att man kan sammanställa de vanligaste frågorna i alla fall, bara för att underlätta för de som inte var med från början, eller redan kan grunderna.
Denna tråd handlar egentligen om vilka frågor som man skulle kunna svara på i en FAQ om pallkragar. Så nu tänker jag hålla mig det ämnet som denna tråd och avdelning berör.
Till exempel:
"Vad är en pallkrage?"
"En pallkrage är (och så en förklaring), de kallas också för (vad de nu kan tänkas kalls för) och ser ut såhär (här infogar man en lämplig bild)"
"Var kan jag få tag på pallkragar?"
"De säljs på (var de nu kan tänkas säljas), och man kan även tigga till sig genom olika företag. Gula sidorna kan man också söka på för att hitta begagnade. Då är det lämpligt att även söka på Europapallar och andra namn för samma sak"
Förstår du principen?
Jag visste till exempel inte att Pallkragar kallades för andra saker förrän jag hade läst igenom alla trådar här. Och innan dess så kunde jag ju inte söka på andra namn (eftersom jag inte kände till dem). Eller hur?
Om jag nu ville hitta någon som sålde dem så hade det kunna bespara mig en massa tid (och kanske pengar) om jag haft möjlighet att söka på andra namn.
En kort sammanfattning på de vanligaste och mest grundläggande frågorna skulle kunna hjälpa många.