CITAT (Hannele @ 09-06-2006, 16:37)
Lär dej att söka i stället! Innan du vill ändra på allt..
(Vill du veta något om
jordblandning i pallkragar, hittar du
dessa få svar.)
Man måste väl inte kunna söka?
Det är precis "Lär dig söka istället" som jag tycker är onödigt och otrevligt att få höra som ny, när man inte kan sökfunktionerna och inte orkar leta igenom alla trådar för att få svar på det mest grundläggane i ett ämne.
Dessutom är det onödigt att söka på det allra vanligaste om man har en sammanställning av just det.
Ja, men hade vi haft en FAQ så hade det stått en liten sammanfattning i stil med "Bla bla bla... sedan fyller man pallkragen med jord som passar för just det man vill odla".
Allt som man inte kan få svar på i FAQ frågar man om i forumet eller söker reda på själv.
Just jordblandningar är en sådan sak som jag inte tycker hör till FAQ, om det inte är något specifikt som man MÅSTE tänka på.
Jag menar att FAQ ska vara kort, tydlig och övergripande.
I det exemplet på FAQ som jag länkade till så ville de naturligtvis svara på alla frågor de kunde, så att de skulle slippa bli mailbombade. För det handlade ju om en brinnande fråga som berör och oroar stora delar av samhället. Tänk hur idiotiskt det hade varit om de INTE hade haft en FAQ i det läget...

Här på odla så kan det ju faktiskt finnas flera svar på samma fråga.
Vi tycker ju olika saker om allt möjligt.
Det är alltså bäst att hålla sig till det mest grundläggande i en FAQ här.
De 5 vanligaste frågorna skulle göra susen att sammanställa.
En del trådar är ju rena FAQ, men man hittar dem inte så lätt som ny, och det är som ny som man har mest frågor.