Det är nog för nytt ännu för att vi (jag) hetro skall till 100% se det som en naturlig sak. Drar inte alla över en kam, men så tror jag att det är. Trots att vi (jag) inte är hatare eller så, tar det lite tid att vänja sig om man t.ex. skulle möta ett par på sta´n och särskilt i en liten stad där man inte är så anonym. Det är ju inte så vanligt att se 2 killar kramas och pussas öppet och då reagerar man nog som hetro fast man innest inne inte vill det. Det gäller för alla som är homo att förstå oss som inte är det och gå varligt fram så att vi blir vana vid den situationen, för trots allt finns det ju inte så många i små städer och på små platser. Många flyttar till större städer för där är man mera anonym och samtidigt tar många det mera naturligt eftersom det finns mera homosexuella där.
Men ge inte upp försök att prata med din pappa samtidigt som du måste förstå honom också. Många tankar far i hans huvud, undran, kanske besvikelse och tankar om att är det hans fel m.m. Barnbarn som eventuellt uteblir, det finns nog mycket som han grunnar över och vad skall andra tycka. Ta det lugnt och varligt när ni pratar.
--------------------
skriver Inga från Närke i zon 3-4
|