CITAT (Hannele @ 10-06-2006, 17:06)
Kollå då
Frågor & Svar på första sidan, kanske det du söker finns redan här? :unsure:
Ja, Frågor & svar är jättebra.
Det man som ny inom området söker kan mycket väl finnas där.
MEN det är svar på alla möjliga frågor inom alla möjliga ämnen, vilket iof är nyttigt och superbra. Meningen med FAQ är däremot just att man sammanfattar
enbart de allra vanligaste frågorna inom ett specifikt ämne i
direkt anslutning till diskussionerna om just det ämnet diskussionen handlar om. Det är för att slippa söka i ett register på alla Frågor & svar på en annan del av hemsidan än forumet, samt för att slippa leta igenom trådarna när det gäller det mest grundläggande inom ämnet.
En kort basinformation helt enkelt. Som altså skulle ligga precis som Ingemars text (som jag tidigare hänvisat till) överst i avdelningarna i forumen. Kanske skulle man kunna använda Ingemars text som avslutning på en FAQ, det tycker jag skulle vara en god idé.

Jag förstår inte varför den texten bara finns under avdelningen om träd och buskar. Det är väl inte bara där man har upplevt att samma fråga återkommer iderligen av de nykomna själarna?
Är det någon som är emot Ingemars text, och som inte tycker att den skulle kunna läggas i de andra delarna?
Ett litet "Lycka till" i slutet skulle göra den mycket trevligare, men det är väl inte så svårt att ändra?
En FAQ skulle inte behöva vara längre än detta inlägg och skulle vara så grundläggande att den kanske aldrig skulle behöva uppdateras (Ungefär som Ingemars inlägg).
Det jag söker är en FAQ. Och det finns inte under Frågor och svar.