CITAT (flaxss @ 10-06-2006, 19:27)
CITAT (Reserv @ 10-06-2006, 18:46)
. Som förälder så är det lite svårt att smälta, när jänta kom hem och deklarerade sin homosexualitet så tog jag det bara som att hon ville kolla vart mina gränser gick......hon hade juh hoppats på att farsan skulle va´lite mer open minded än jag va´.

Nu när man fått lite distans till det hela så är det inte så farligt,
hur länge å gick det inann allt var bra eller om jag förstått dte rätt .
svårt att fumolera tille n fråga .
men jag menar som me dmin pappa kanske det släpper efter ett tag när han har fatta att jag kommer stana med en kille livet ut m.m. .
för jag fröstår ju pappa me dhelt å hålet . men ändå så tänker han inte på mig känns dte som elelr nåt . ja
Ska jag va´ärlig så tror jag det är lite känsligare om det är grabbarna som väljer att hålla sig till grabbar, tjejer känns mer naturligt ihop, men man älskar sina barn oavsett sexuell läggning hos dom. Innan jag accepterade att jänta va´homosexuell så tog det väl några månader, men jag va´så säker på att hon bara drev med mig. Idag är hon bisexuell och trivs med sig själv. Bara det att din pappa vet om hur du känner, ger juh honom en chans att börja bearbeta att det är en kille du vill leva med och inte en tjej. Men gå inte in på att du är så kär i just den här killen så du ska leva hela livet med honom, det kan du aldrig veta, kärleken består men föremålen växlar ofta i din ålder. Visst, det kan juh hålla länge också, men det som är det vesäntliga är juh att din pappa ska acceptera din sexuella läggning först och främst.