CITAT (Diabolique @ 10-06-2006, 14:32)
Ja, om man kan hur sökfunktionen fungerar.
Är du helt ny, eller bara gäst (inte medlem) så är det inte lika lätt att hitta.
Dessutom får man för mycket svar vid en sökning mot det som avses med FAQ. En kort överblick i ämnet.
Jag känner mig verkligen tjatig, men bara för att du och jag kan använda sökfunktionen och gör det så hindrar det ju inte att man kan sammanställa en FAQ, så att den mest grundläggande infon finns samlat i anslutning till forumets delar.
Själva syftet med en FAQ är att grunderna står enkelt förklarat inledningsvis. så att man inte behöver söka något alls utan genast kan ge sig in i diskussionerna, utan att behöva leta i trådarna vad pallkrageodligen innebär eller går ut på och hur det görs.
Det som behövs är kanske ett FAQ som förklarar sökfunktionen, samt sådana komplicerade saker som att aktivera album och lägga in foton och sånt.
Var gäller odling och växter, så tror jag det är svårt att skriva ett FAQ som behandlar alla olika frågor som kan uppkomma.
Men andra sidan, eftersom du har en idé om hur det skulle kunna göras, så finns det väl inget som hindrar att du skriver ett förslag, som sedan dom andra får ha synpunkter på.