Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Små perenner i kruka, övervintra inne eller ute?
          catlady
          Inlägg 08-06-2006, 21:31
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 475
          Medlem nr: 7 256

Kanske helt fel årstid men har man börjat fundera så...
          Jag har satt en massa olika frön i år och har insett att hälften av dem inte kommer blomma förrän nästa år, som t.ex. blågull, mariaklocka och rysk martorn. Jag har bara balkong, och jag undrar om jag ska låta dessa perenner stå ute året runt eller om de med fördel kan växa inomhus i krukor? blink.gif

--------------------
          God odlingslycka!
          Hälsningar från Katarina ute på landet i zon 1

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Cactus
          Inlägg 11-06-2006, 21:25
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 32
          Medlem nr: 6 737

CITAT (catlady @ 11-06-2006, 20:32)
          Då får det nog bli frigolit och annan isolering ute på balkongen! Tack för alla svar och tips, speciellt från dig Cactus. Men jag har en fråga angående det här med en matkällare - måste de inte ha lite ljus i alla fall? Eller överlever de i mörkret på vintern?

För det mesta brukar det vara så att ju svalare du kan ställa växterna, desto mindre ljus behöver de. Många perenner tappar ju också bladen under vintern och då kan de inte tillgodogöra sig ljuset förrän de börjar grönska igen.

Kul att du fann mina tips användbara! Eftersom du liksom jag bor i Malmö så kan jag rekommendera Hornbach byggmarknad (avtagsvägen mot Staffanstorp från inre ringvägen vid IKEA, sedan första avfarten mot Toftanäs). De har en stor trädgårdsavdelning med krukor i alla möjliga storlekar. De säljer också bubbelplast och frigolit (cellplast-isolering) i lösa skivor.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 07:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon