Självklart accepterar jag andras estetiska val! Det var ju det jag menade med smaken är som baken...Och självklart skulle det vara otroligt tråkigt om allas trädgårdar var som min. Min grannes trädgård är ett paradis av hysteriskt blommande ettåringar och lökar som krävt betydligt mer insats och kunnande än jag besitter! *s* Och självklart har man trädgård för sin egen njutnings skull, annars skulle man ju inte tycka att ens egen täppa är finast av allas oavsett hur den ser ut!
Mitt bland stressen för att avsluta ett avhandlingsmanus inför en kommande disputation skall jag försöka hitta tid att lägga in bilder från trädgården, och gräva den där rosenrabatten, och flytta de och de och de växterna, och tömma komposten i efterkomposteringskärlet........ Men det kommer, jag lovar.
PS, TYvärr är året stolthet, min gråvitsilver rabatt utblommad, den består av silverarv, vit allium, prydnadsgräs i blågrått, funkior i blågrått, lavendel, japansk malört (grå), lammöron och vit tobaksblomma, som är det enda som blommar just nu. De flesta av dessa är uppdragna från frö. Men jag håller ju på med projektet "Woodland", att omvandla gräsmattan till en skuggig oas med bambu, små träd, buskar och bladperenner. Tänkte ta en serie bilder över omvandlingen som precis har tagit sin början i sommar.
|