I en del miljöer, där det gäller att vara så "manlig" som möjligt, så är det tydligen väldigt viktigt att markera mot ALLT som kan uppfattas som ett hot mot ens egen manlighet. Hellre slå än att riskera att ens kamrater i machogänget får för sig att man inte är som "alla andra". Om en heteroperson flirtar med någon på en vanlig krog, så kan man få nobben. Om en homosexuell flirtar med fel person så kan han få stryk i gränden utanför efter att krogen stängt. Skandal att världen ska vara så jävlig, men det finns väl inga enkla lösningar antar jag.
Vad jag menar är att rädslan hos nazisterna nog inte är att de har en egen homosexualitet (men så KAN det ju såklart vara, men varför då hänga med intoleranta idioter?), utan för att de är rädda om att få ett "rykte" om sig och därmed riskera att stötas ut från sin egen grupp.
Tycker f.ö att nazisternas homohat verkar tämligen irrationellt och korkat, menmen, det kanske är något som bör diskuteras annorstädes.
Vi heterosexuella tar nog många saker för givet, som sagts tidigare i tråden, det förutsätts ju inte att vi hela tiden ska motivera vem vi blir kära i, osv. Utom i de fall då det är något som sticker ut, typ att man blir kär i någon utanför sin kultur, nån som är 20 år äldre, eller liknande.
Tycker det är modigt att komma ut! Hoppas det går bra för dig. Har kompisar som är homosexuella, och även om jag inte vet hur eller när de kom ut så vet jag att det brukar bli enklare med tiden. 2.5 månader är ingenting, faktiskt. Förstår att det känns långt, men det är en rätt kort tid egentligen.
--------------------
zon2.5
|