CITAT (Linda_A @ 12-06-2006, 22:42)
Jag hade väl inte tänkt skriva i tråden ifrån början.
Men snälla Linus, tänk på vad du skriver. Anmäla din pappa för hatbrott?
Jag menar detta är öppet forum, och 2.5 månader att smälta något som du har haft år på dig att hantera? Är det din sak att sätta gräns för "han ska vara klar med alla känslorna".
För att få respekt så krävs det också att man ger det. Att skriva att du kan anmäla han för hatbrott leder väl knappast till att han kommmer att förstå dig bättre?
Och erkänn för dig själv med att du inte har varit ärlig mot han i allt heller.
Enligt efter vad du har berättat för mig så tror jag faktiskt att din pappa älskar dig men att han själv har det svårt.
Detta låter kanske hemskt men jag tänker säga det ändå.
Att vara homosexuell idagens samhälle är inte lätt alla gånger. Visst har vi kommit en bit på vägen.
Men detta var kanske ändå inte det som din pappa såg framför sig när du låg som liten i hans famn, alla föräldrar vill underlätta för deras barn, hjälpa dem. För att han vet att du kommer att få det svårare med tiden.
Att vara hetrosexuell är lättare. Den som säger något annat till dig ljuger.
Där med inte sagt att det är rätt. Men om du vill bygga en bra relation med din familj så rätt vägen inte att hänga ut han på ett forum.
bra skrivt .
jag hadde inte tänk att det skulel gå så långt som det gick . men jag har inte berätta saker för dig den sita tiden förutom just dne tiden då han kom på det sen slutade jga att ebrätta saker för dig imed vad du sa .
och det behöver vi inte gå in här
jag vet hur han känner igen att rädlsa för andra och även vad som kan hända med mig . men som sagt jga kommer inte skriva så mycket mer om just det i detalj nu om vad som hatr hänt å händer .
och jag har varit ärlig mot han man kan inte berätta allt för sina föräldrar när jag var ärlig mot mamma hela tiden men som du vet så är dte inet lönt att skriva det här skulle jag göra det så skulle jag behöver strat en ny tråd .
som heter tyck synd om linus allt är skit eller nåt liknade .
fast nu anske jag inte tänker samma sida som dig linda elelr jag vet inte äns om jag tänker nu . jag låter säkert dum å kansek överdrivt jag vet inte