CITAT (Gossen Ruda @ 14-06-2006, 12:08)
Antingen eller, det är det man inte vet.
Det Diabolique refererar till anser jag inte vara homosexualitet. Att en individ av ett kön låtsas vara det andra är en annan sak, kallas väl transvestit. En bög försöker inte vara en kvinna utan anser sig fortfarande vara en man men väljer bort samvaron med kvinnor och söker sig till andra män. Den sexullt obeslutsamma räkan är också långt ifrån homosexuell.
Får jag hoppa av nu?

Det är inte en sjukdom!
Det var sjukdomsklassat i Sverige för länge sedan att vara homosexuell (innan dess var det straffbart... Straffarbete kunde innebära att hugga sten på Marstrands fästning. Om de blev hetero efter det ifrågasätter jag starkt).
Om man bara var halvsjuk som bisexuell vet jag dock inte...

Vad tror Gossen Ruda om saken?
Det var du som tog upp ämnet trans... Historierna visar bara helt naturligt och vanligt förekommande beteenden ("sjukdomar"/ "avvikelser") som förekommer bland olika djurarter. Och som kan vara till deras fördel.
Räkan är inte sexuellt obeslutsam.
Som unge är alla räkor hanar och när de blir äldre blir alla honor. Däremot vet jag inte om homosexualitet förekommer bland dem. Äldre damräkor som håller sig med yngre räkhanar är av naturliga skäl vanligt förekommande...