CITAT (Ophelia @ 14-06-2006, 13:38)
Ärligt talat så förstår jag inte pratet om homosexualitet. Två vuxna som älskar varandra. That´s it. Har inga som helst invändingar mot att två av samma kön adopterar eller skaffar barn på andra sätt med varandra. Barnen som växer upp i sådana familjebildningar har väl inte på något sätt sämre än andra barn. Det som är smolket i bägaren är väl de trakasserier och hån som de utsätts för via andra (barn som lär sig av vuxna eller vuxna som inte riktigt fattar)
Några diskussioner om "att i djurens värld bla bla bla" orkar jag inte med. Vi ska väl inte jämföra oss med en katt! Det känns lite skrattretande att höra/läsa argument som används i form av bibelsnack eller djurjämförelser (om inte annat så rä det med en rejäl portion hyckleri). Anser vi inte att vi på något sätt står en bit över djuren (både på gott och ont)?
Jag håller med.
Fast forskning har visat att barn till homosexuella inte blir mer mobbade eller utsatta. Ca 10 000 barn beräknas ha en eller två homosexuella föräldrar i Sverige.
Jag påstår inte att homosexualitet är bra bara för att det förekommer i djurvärlden. Det gör även pedofili, kanibalism, blodsugning, våldtäkt och alla möjliga naturliga företelser... Att något är naturligt gör inte att det per automatik är bra, som vissa verkar hävda.
Homosexualitet är naturligt.
Det är bara det jag vill komma åt, då argumenten MOT homosexualla ofta hänvisas till att det skulle vara onaturligt/ sjukt.
Vi står över djuren, och därför tycker jag att vi kan bejaka det goda (kärlek och sexualitet till exempel) och rikta in oss på att motarbete det onda (typ våldtäkter och pedofili).